Transport

Plasma SYSTEM opracowała rozwiązanie umożliwiające podniesienie trwałości obrzeży kół, główek szyn i obniżenie emisji hałasu. Powala ona na wprowadzenie znaczących oszczędności energii w trakcie pokonywania łuków toru. Nasze rozwiązanie chronione jest międzynarodowym zgłoszeniem patentowym.

Podstawą wynalazku jest nałożenie na stykające się z główką szyny obrzeże koła cienkiej warstwy brązu w celu obniżenia współczynnika tarcia pomiędzy trącymi się powierzchniami.

Rozwiązanie ma wyeliminować konieczność stosowania smarowania kół i szyn. Cienka warstwa brązu jest trwale połączona ze stalą koła, nie gromadzi na swojej powierzchni piasku, nie zmienia swoich parametrów pod wpływem zmian temperatury oraz nie spływa i nie zanieczyszcza gruntu, a składniki stosowanego brązu są nietoksyczne.

Bezpieczeństwo

Symulacje Politechniki Śląskiej i Politechniki Krakowskiej wykazały, że cienka warstwa brązu obniża niebezpieczeństwo wykolejenia.

Pełnowymiarowe testy

Badania stanowiskowe z użyciem pełnowymiarowego zestawu kołowego wykazały, że głębokość zużycia stali koła w układzie stal na stal wyniosła 0,89 mm.

Trwałość

Zużycie stali szyny w układzie stal na stal wyniosło około 3% masy całej użytej próbki.
Temperatura koła kolejowego oraz tramwajowego w procesie nakładania warstwy brązu grubości do 1 mm nie przekroczyła poziomu 80°C.

Zobacz zdjęcia

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza zgodę na używanie plików cookie. Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookies: link